Sabtu, 25 Desember 2010

doa untuk suami

ya Allah bagiMu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untukMu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemuliaan wajahMu dan ketinggian kemuliaanMu yang bilamana Engkau jadikan dia sebagai suamiku.


Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaatiMu.Ya Allah,Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati.Ya Allah Engkau berikan aku kepadanya dan berikan dia kepada aku,dan rizkikan kami Dzuriat yang shaleh yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia.Ya Allah satukanlah hatiku dan hati - hati ahli keluarganya dengan rahmatMu wahai yang Maha Pemurah.

Ya Allah,ttupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepadaku.dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan ridhakan aku apa yang telah Engkau beri kepadaku dan berkati aku padanya.Ya Allah,permudahkanlah ia bagiku dan permudahkanlah urusanku bersamanya dan jauhkanlah aku keburukannya,jadikanlah aku berpuas hati dengannya dan dia berpuas hati denganku.yaAllah yang menghimpunkan manusia pada hari kiamat,himpunkanlah aku dan suamiku kepada kelomppok orang yang baik lagi beruntung.Ya Allah Engaku jadikan aku sebagaimana yang ia sayangi dan jadikanlah ia sebagaimana yang aku sayangi,dan jadikanlah kami menjadi kesayanganMu ya Allah,yaAllah jadikanlah hati suamiku rindu kepadaMu,lalu rindu kepada RossulMu,,lalu kepadaku.

Ya Allah,jadikanlah kegarangannya kepadaku menjadi kesejukan dan keselamatan sebagaimana Engaku menjadikan api itu dingin ketika membakar Nabi Ibrahim.yaAllah berikanlah ia petubjuk sebagaiman yang Engkau kehendaki dan Ridha.Ya Allah Engaku yakinkanlah hatiku bahwa sesungguhnya aku tidak akan dicelakai dan Engaku senantiasa bersamaku.

Ya Allah,perkenankanlah...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar